Bra där (Y)

Nu har katten som jag är kattvakt åt gjort kortslutning i både min gamla data laddare, 2 vägguttag till min telefon, tuggat av en datakabel till mobilen, haft sönder ett glas, tuggat sönder ljusslingan i fönstret och massa annat.

Katten var dyr att köpa och det gör det inte bättre att han tar sönder dyra saker. Eller ja, småsladdarna är ju rätt så billiga men min dataladdare är rätt dyr, 700 kostar en ny och jag har redan fått ett hack i den nya.

Man vill inte heller spruta vatten på han för han är ju så liten...
Men hur annars ska han lära sig ?

Finns det något sätt att få han att sluta att bita på sladdarna ?
Han har sylvassa tänder och klor så man bör nästan ha metall runt om sladdarna.

Kanske inte ska vara så hård när han endast är ca 20 veckor.
Men han har typ 100 leksaker i lägenheten och han väljer att ta det som inte är leksaker.
Hoppas han lär sig snart vad som är okej och vad som inte är det.
(Innan han får sig en rejäl kyss av elkablarna helst)

Jag kommer bli fattig till slut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0